onsdag 13. februar 2013

HAMPI


Tiden går så fort når man er på reise! Vi har hatt tre fine dager i Hampi, bestående av soving, tempelbesøk, klatring og mer soving. Veldig deilig!

På tirsdag var mamma, Peter og jeg på en tempel tour. Vi kjørte med autorikshaw mellom tempelområdene og fikk se store, flotte tempelruiner og gudestatuer. Det var veldig flotte templer, jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne se hvordan det så ut her for tusen år siden. Det må ha vært et fantastisk liv som utspilte seg her!








På kvelden dro vi for å se solnedgangen fra apetempelet. Tempelet ligger på en høy topp, og vi var gode og svette etter nærmere 600 trappetrinn. Men det var verdt strevet, og det var en fantastisk stemning med sang fra tempelet, utsikt over hele Hampi, apene som løp rundt og sola som sakte ble rød før den forsvant helt.










Onsdag stod vi tidlig opp og tuslet ned til elva hvor vi fikk se elefantene som badet sammen med de lokale. Kvinnene vasket klærne, mennene skrubbet kroppene sine og barna lekte og sprutet i vannet. God start på dagen!






Som sagt er Hampi kjent for gode klatre- og buldremuligheter og vi tok turen til fjellene for å prøve oss litt. Selv sliter jeg egentlig litt med høydeskrekk og ikke har jeg følt at jeg er noe særlig god til å klatre heller. Men jeg prøvde meg på en passe vanskelig stein og jeg fikk en god mestringsfølelse da jeg kom meg både opp og ned, helt selv!




Ellers har vi besøkt litt markeder, gått turer i fjellene og tatt livet med ro. Bortsett fra at jeg totalt oppspist av mygg har vi hatt noen flotte dager i Hampi, men jeg kunne godt tenkt meg å hatt en dag til hvis jeg skulle fått utfordret meg selv enda mer på steinene. Men det betyr jo bare at jeg må komme tilbake!

I morgen altfor tidlig reiser vi videre til Goa og skal nyte noen dager på stranda. Vi var jo der i jula, men Marie har ikke vært der, og vi har ikke noe i mot og reise til paradiset igjen!

Sjekk fotoalbumet for enda flere bilder fra Hampi!

2 kommentarer:

  1. Gode Miriam ~ det er så fint å lese det du skriver. Skildringene dine gir mersmak ~ du er jammen rik på opplevelser ~ hils mamma og Peter masse.
    Ester Alida driver og lager rømmevafler til oss her og ber meg hilse <3 klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, det var hyggelig å høre!
      Du må hilse så mye tilbake til Ester Alida og resten av familien, håper alt er bra med dere! Stor klem

      Slett